Nápověda: Jak vytvořit hru

Tvorba hry krok za krokem

Několik důležitých rad

Grafika hry

Základní rady a postupy

Vkládání grafických objektů
a animací do hry

Co ještě musíte vědět
o grafice hry

Nepřehlédněte

Praktické rady: Jak udělat...

FAQ: Často kladené otázky

Fórum tvůrců her

Hlavní seznam diskusí - České fórum o vývoji her - Instrukce aktivních oblastí


Instrukce aktivních oblastí


Jak provést to či ono za využití instrukcí v aktivních oblastech hry.
vkládání fotek
Ahoj, zajímalo by mě, zda jde v aktivní oblasti nebo jinde nastavit, aby hráč musel nahrát svou fotku předmětu nebo rostliny?Díky
autor: eh | vloženo: 09. 04. 2019, 23:23:55 | odpovědět 
uživatelské fotky
Ahoj, to bohužel není možné, hráč vlastní obrázky nahrávat nemůže.
autor: GameStylus | vloženo: 10. 04. 2019, 00:40:25 | odpovědět 
Děkuji a nevíte zda to nějaká aplikace na tvorbu her umí?
autor: | vloženo: 10. 04. 2019, 09:04:08
To, bohužel, nemáme tušení...
autor: GameStylus | vloženo: 10. 04. 2019, 09:23:40
podívat se na aktivní oblast v Pozadí 1 a vzít objekt v Pozadí 2
potřebuji pomoct:hrdina má klíček který použije na dveře (aktivní oblast 3, Z-Index 61, LOKACE = dům ) napíše se text odemknuto, před tím se psalo zamknuto ale hrdina musí ještě udělat jednu věc aby je otevřel a šel do jiné LOKACE = sklep, takže hrdina se podívá na aktivní oblast 2, Z-Index 60 (petlice na dveřích)=oblast 3 je částečně na oblasti 2, a až po tomto shlédnutí kdy se napíše nějaký text tak může vzít předmět (polena ) v LOKACI = dílna a tento předmět ( polena) použít v LOKACI 1 na aktivní oblast (petlice). To znamená že musí odemknout dveře klíčkem v jedné oblasti a polenem rozrazit petlici v druhé oblasti pak může jít do dveří (oblast 2) a jít do jiné lokace=sklep nevím co dělám špatně , hodnoty jsem zadal ale nemůžu se v tom nějak zorientovat , dokázal by jste mi pomoct , děkuji
autor: Tom | vloženo: 11. 01. 2018, 20:01:15 | odpovědět 
Aktivní oblast
Důležité je zase si to pohlídat přes Hodnoty. Takže po použití klíče nastavit např Klíč=1, pak se podívat na petlici a když Klíč=1 vypsat požadovaný text a nastavit Klíč na 2 a když je Klíč = 2, tak dovolit vzít polena. Když budete mít i nadále problém, napište na mail (užijte např. kontakt na Bispiral dole na stránce) a můžeme se pak třeba dohodnout, že mrknu přímo na danou lokaci v systému.
autor: GameStylus | vloženo: 11. 01. 2018, 22:24:35 | odpovědět 
předměty a aktivní místa
chci se zeptat jde udělat ?: 1) vzít předmět z inventáře(šroubovák), ten použít na aktivní místo a v inventáři by se ukázal další předmět bez ztráty šroubováku ? (př. odšrouboval jsem šroubovákem šroubek) 2) jde kliknout na aktivní místo a až po tomto úkonu vzít určitý předmět? ( př. kliknu na zrezavělou skříň a až pak můžu vzít páčidlo a vypáčit truhlu ) myslím si že to jde ale nevím jak a návod i youtube už jsem několikrát shlédl
autor: Tom | vloženo: 08. 01. 2018, 23:47:55 | odpovědět 
předměty a aktivní místa
1) určitě, stačí jen v aktivní oblasti vložit instrukci pro vzetí dalšího předmětu; naopak pokud by měl šroubovák zmizet, bylo by třeba vložit i instrukci pro jeho smazání; 2) třeba tak, že po prvním kliknutí se ukáže jen nějaký text? A po druhém se něco vezme? Jasně, stačí si nadefinovat hodnotu (nahoře v menu), např. Krok = 0, a v aktivní oblasti dát podmínku - když bude Krok = 0 zobrazit ten text a nastavit Krok = 1; a když bude Krok = 1 tak vzít ten předmět. JINAK - co systém umí je dobře vidět na hrách na Google Play - stačí tam dát do hledání GameStylus a stáhnout si některé hry. Troufneme si říci, že engine zvládne všechny běžně potřebné věci pro point and click adventury.
autor: GameStylus | vloženo: 08. 01. 2018, 23:56:42 | odpovědět 
text v aktivní oblasti po dokončení akce
Díky , popral jsem se s tím :) Dotaz: Po dokončení úkonů v aktivní oblasti vše proběhlo dobře ( hrdina vytáhl šroubovákem klíč ze škvíry dřeva, v inventáři šroubovák zůstal a přibyl klíč) ale po dalším klepnutí prstem na objekt dřeva se už neukáže text, chtěl bych ho tam mít i když už není pro hru tak důležitý
autor: Tom | vloženo: 09. 01. 2018, 15:25:34
po dokončení akce
Prima :). K dotazu: Tam, kde se bere klíč, změňte hodnotu Krok = 2. A pak dejte podmínku, když Krok = 2 zobrazí se Váš text. Pomocí hodnot je možné v aktivních oblastech provádět spoustu různých akcí podle toho co se už ve hře stalo...
autor: GameStylus | vloženo: 09. 01. 2018, 15:35:25
vkládání předmětů na pozadí JPG
po přečtení návodu jsem se dočetl že všechny předměty (obrázky) musí bít v jednom obrázku a pak je ořezat → očíslovat → pojmenovat =znamená to že je nemám mít každý předmět (obrázek) zvlášť ale všechny předměty v jednom souboru PNG ?
autor: Tomas | vloženo: 30. 12. 2017, 15:54:22 | odpovědět 
předměty
Je možné je mít i zvlášť, ale pak je to - obzvláště u rozsáhlejších her - velmi nepřehledné. Proto doporučujeme vkládat více obrázků do jednoho png a v případě sbíraných předmětů všechny. Ale je to jen doporučení.
autor: GameStylus | vloženo: 30. 12. 2017, 16:20:27 | odpovědět 
Hra
Tak jsem zkusil udělat jednoduchou hru, jen aby mi kulička jezdila po zmáčknutí na pravou část displeje do prava a na opak a na horní část displeje, aby kulička skákala, ale bohužel marně. Nenapsal by mi někdo nějaký postup, od kterého bych se mohl odrazit?
autor: RK | vloženo: 04. 12. 2015, 19:48:58 | odpovědět 
Pohyb objektů
Záleží, jak přesně se má kulička pohybovat. Pokud po jedné nebo omezeném počtu drah, je potřeba pohyb kuličky nadefinovat jako animovaný objekt (tj. vkládat fázi za fází). Ale pokud jde o typ hry, kde kulička jde po neomezeném počtu drah, pak to bude už za hranicí možností GameStylusu, protože ten je zamýšlený pro adventury - a jiné typy her v něm jdou, ale jen do určité hranice...
autor: GameStylus | vloženo: 05. 12. 2015, 00:21:40 | odpovědět 
Ovládání
Chci se zeptat, jestli je možné, aby jsem měl na obrazovce šipky pro ovládání. Chci udělat hru na způsob Bounce Clasic. Přemýšlel jsem, že po zmáčknutí na pravou část obrazovky by šla kulička doprava a naopak a na zmáčknutí do horní části obrazovky by kulička skočila.
autor: RK | vloženo: 04. 12. 2015, 10:46:25 | odpovědět 
Určitě ano
Určitě můžete udělat aktivní oblast přes půl obrazovky, to běžně používáme i v našich hrách. Nebo tam vložit obrázek šipky a přes něj udělat aktivní oblast. Obojí je možné - záleží, co bude pro hru více vyhovovat.
autor: GameStylus | vloženo: 04. 12. 2015, 11:21:15 | odpovědět 
Díky!
autor: RK | vloženo: 04. 12. 2015, 13:00:12
Nepřerušitelná sekvence
Je možné, aby hráč nějak přerušil nepřerušitelnou sekvenci instrukcí? A u jakých instrukcí je vlastně garantováno, že proběhnou za sebou, že je hráč nějak nepřeruší?
autor: Dan | vloženo: 06. 12. 2014, 18:23:34 | odpovědět 
Přerušení instrukcí
Nepřerušitelná sekvence instrukcí se přeruší přechodem do nové lokace (tam ji lze hned znovu zapnout, je-li to třeba), příslušnou instrukcí a - při stisku tlačítka pro restart, pokud uživatel použije volbu (!) - panika. Při normálním průběhu hry tedy k přerušení nedojde mimo stanovené situace. Obecně lze přerušit instrukce, u nichž je to poznamenáno (pokud ovšem nejsou uvnitř nepřerušitelné sekvence) - tj. například chůzi do bodu nebo čekání na nastavení určitého flagu/hodnoty. Ostatní instrukce se provedou nepřerušeně - všechny tak, jak jdou za sebou.
autor: GameStylus | vloženo: 06. 12. 2014, 19:01:23 | odpovědět 

Vložit vlastní názor nebo radu
Jméno:
Titulek:
>> Nevkládejte prosím odkazy. Budou nefunkční. <<
Pouze přihlášení uživatelé smějí přidávat příspěvky.